יתרונות הרנטגן הדיגיטלי- צילום שיניים פנורמיresizedimage620609-fovsm

רוב האנשים המבוגרים שבאים לבדיקה וטיפול שיניים שגרתיים זקוקים לצילום במכון רנטגן מחוץ למרפאה ( פנורמי וסטטוס ) על מנת לקבל אבחנה מדוייקת ומסודרת. אתם זוכרים? צריך לבצע בדיקה, ללכת למכון צילום, לקבוע שוב תור לבדיקה , מייגע. ומה קורה אם צריך צילום ממש באמצע השתלה – באיזור נרחב? מצאנו את הפתרון: כל הצילומים הפנורמיים מתבצעים במקום אחד – אצלנו. כידוע, צילום הרנטגן קיים שנים רבות, אבל עד עד לפני שנים לא רבות עדיין השתמשו בפילמים בלבד.
באמצעות הצילום הדיגיטלי – התמונה מגיעה ישירות אל תוך המחשב והבונוס: הפציינט מוקרן פי 10 פחות !!!
הצילום הדיגיטלי ניתן להגדלה, ניתן להבליט פרטים שונים, נוח הרבה יותר להראות ולהסביר למתרפא שלבים חשובים בטיפול.
והחשוב מכל – התמונה מתקבלת מיד על המסך, אין שום המתנה. הדבר חשוב במיוחד בביצוע של כירורגיות מורכבות, שם יש חשיבות מכרעת לזמן קבלת התמונה הרנטגנית. במרפאה קיים מכשיר רנטגן דיגיטלי – כל הצילומים מתבצעים על ידי סנסור דיגיטלי המשוכלל ביותר מסוגו בעולם .
כמו כן, ניצב במרפאה מכשיר צילום שיניים פנורמי דיג יטלי, הנחשב למכשיר הפנורמי הטוב ביותר בעולם. תוך 18 שניות בלבד מתקבלת סריקה מדוייקת וחדה של הלסתות וחללי הסינוס. באמצעות הפנורמי הדיגיטלי ניתן לבצע בנוסף גם הדמיות סינוס ומפרק TMJ . בלי ספק – עידן חדש.

 

צילום שיניים פנורמי
כאשר אדם מגיע לטיפול שיניים בעקבות כאבים בשן או סתם לביקורת, רופא השיניים זקוק לצילומים עדכניים וזאת על מנת לאבחן את מצב הפה ולקבוע את הטיפול המתאים ביותר. צילום שיניים הינו חלק חשוב מאוד בדיאגנוזה של רופא השיניים היות והוא מאפשר לרופא המטפל לקבל תמונת מצב מלאה, גם על השיניים וגם על שאר חלקי הפה, אחד הצילומים הנפוצים ביותר הינו צילום שיניים פנורמי. רגע לפני שאתם מחייכים למצלמה, הנה כל מה שצריך לדעת על צילום שיניים פנורמי.
אחד הצילומים הנפוצים ביותר בטיפולי שיניים הינו צילום שיניים פנורמי. צילום שיניים פנורמי הוא למעשה צילום של כל חלל הפה, כלומר צילום של הלסתות, הסינוסים, מפרקי הלסתות וכמובן כל השיניים. צילום זה מבוצע מחוץ לפה, ללא כאבים וללא אי נוחות למטופל. היות וצילום שיניים פנורמי נועד על מנת לספק לרופא השיניים תמונת מצב כוללת, מבצעים אותו בדרך כלל בתחילת טיפול או בשלב ההתייעצות וזאת על מנת לבסס תוכנית טיפול אפקטיבית למטופל. צילום שיניים פנורמי מאפשר לרופא השיניים לאבחן טיפולים כמו עקירות, סתימות, השתלות, תותבות או נגעים בפה. מכלול האפשרויות הרחב והיקף הצילום, הופכים את הצילום הפנורמי לאופציה שכיחה המתאימה לכל סוג מכאוב או בעיה, ולכן אנשים רבים המגיעים לרופא שיניים עוברים צילום שיניים פנורמי.

צילומים מעניינים

איך מתבצע צילום שיניים פנורמי?
על מנת לבצע צילום שיניים פנורמי אנו זקוקים לציוד משוכלל. חלק ממרפאות השיניים מפנות את המטופל אל מכון לצילום רנטגן שם מתבצע צילום שיניים פנורמי. עובדה זו מקשה על המטופל היות והוא מאלץ לבצע את צילום השיניים במקום אחד ואז לשוב ולקבוע תור במרפאה. מעבר לכך, במידה ויש צורך בצילום שיניים פנורמי באמצע פרוצדורה רפואית, מרפאות שיניים אשר אינן אוחזות בציוד צילום רנטגן אינן יכולות להסתייע בצילום שיניים פנורמי בעת הטיפול. לפיכך, על מנת לייעל את ההתנהלות למול הפציינטים ולשפר את שיטות העבודה, מרפאות שיניים שונות מחזיקות ציוד לצילום שיניים פנורמי או כל ציוד צילום שיניים אחר.
המכשיר המשמש לצילום שיניים פנורמי הינו מכשיר דיגיטלי המבצע סריקה של הלסתות וחללי הסינוס, במהירות מרבית. מכשירים דיגיטליים שונים כמו מכשיר פנורמי דיגיטלי תוצרת Planmeca מאפשר לבצע הדמיות סינוס ומפרק TMJ .
צילום שיניים פנורמי נועד על מנת לסייע לרופא שיניים לקבל תמונת מצב מלאה אודות המטופל ובכך לייעל את שיטת הטיפול וכמובן לחסוך למטופל זמן וכאבים מיותרים . העובדה כי צילום שיניים פנורמי מאפשר ראייה כוללת של הפה מסייעת אף בטיפולים מורכבים יותר כמו סתימות שורש או השתלות שיניים וכמובן מסייעת בטיפול בשיניים פנימיות יותר ובאיתור דלקות או שאר נגעים בפה.

resizedimage200166-overviewimplant resizedimage200166-overviewblue-skull resizedimage200166-overviewairway

גל אור מכוני רנטגן
סניף רעננה רחוב אחוזה 124 מרכז פוזין (בית מכבי) קומת כניסה, 09-7419068 סניף כפר סבא רחוב ויצמן 83 מרכז אהרוני קומה 1-, טל: 09-7469547
סניף תל מונד רחוב הדקל 47 קומה ב' חדר מספר 3 מרכז מסחרי, מונד סנטר (ביציאה מהמעלית ימינה), טל: 09-8844070
סניף הוד השרון רחוב הבנים 5 הוד השרון , צמוד לבנק לאומי (בירידה לחניון) טל: 09-7401715